Monday 21 February 2011

Ceritaa Tempat Kerjaa

Matahari sedang memancarkan cahayanya ke bumi...sedang aku dibuai dengan angin kipas yang laju kerana cuaca yang agak panas hari ini...aku teringat akan sahabat/kawan/rakan/friend *mana-mana korng nk baca suka hati* di tempat kerja...diorg tengah buat apa yee agak nyaa...orang kuat kt tempat kerja aku nama die Norafidah atau Kak Fidah atau juga Otai...die di gelar otai sbb die daa kerja dekat Jusco Tebrau City selama 5 tahun...Otai ni da kerja lama daa dan dia tak pernah bosan memandang Spender-spender yang tidak pernah berubah bentuk kt situu...die permanent untuk Brand Renoma,,tp aku bukan bekerja di bawah dia...aku bekerja di bawah permanent aku - Bidin atau nama sebenarnya Hafiz...Bidin ialah gelaran sempena nama bapanya *maaf kn aku laa Din,,aku tak berniat pon nk kutuk ko...hahaaa :D * Bidin ni dia bekerja sebagai permanent BUM mean aku ni kerja part-time BUM laa dan seorang lagi ialah Syed iaitu part-time Otai...sedang aku berangan-angan,,tiba-tiba handphone aku berbunyi-bunyi..

"trutt trutt,, trutt trutt..."

"ada org call pulakk" kata hati aku...aku pon dengan malasnyaa menjawab panggilan tuu...

"hello,,assalamualaikum..."

"wa'alaikumsalam....capp,,ko tengah buat apa tuu ? "  dengan selamba nya dia mengganggu waktuu rehatt aku...

"aku tengah rilek-rilek laa dekat rumah,, kenapa Syed ? "  balas aku dengan pantas .

"emm,,ko bole datang kerja takk ? petang ni kol 5...kak fidah nk pakai orang laa "

"bolee je...aku pon skarang tak de buat apa pon..okayy laa...nanti kol 5 aku datang.." balas aku dengan rasa gembira nyaa...

aku baru je berangan pasal orang tuaa tuu,,da dia nk panggil aku masok kerja pulak...mungkin itu rezeki yang Allah nk beri dekat aku kan...diorang ni memg happening...kalau pergi kerja sana,,memang tak rasa macam korang kerja laa...rasa macam lepak dengan member2...okayy,,korang bayangkan laa,,aku kerja dekat area Spender-spender tuu...kerja kat situu tak payah nk serve customer..satu lagi kerja kat situu memang rilekk je...korang kemas-kemas barang yang bersepah,,lepas tuu nk buat apa ? berangan laaa atau dalam erti kata lain *menonggeng je* hahaa...ayat tuu memg tak boleh jauh dengan aku and partner tempat kerja aku...bila kito orang da habis kemas-kemas atau keluar kan stok,,aktiviti wajib ialah menonggeng dan bergosip...seronok kan ? hahaaa :)

apaa ? aku pergi kerja naik apaa ?

sabaa laa yee..aku baru nk story ngn korang laa ni..hehee...aku pergi kerja menaiki motosikal dan motosikal tuu mestila kepunyaan aku BAPAK aku =,=....okayy (!) aku takde moto lagi sekarang sbb aku belum cukup duit nk beli moto...ehh,,ni da masok topik lain da ni..tuu maknenya aku da kehabisan cerita tentang tempat kerja aku...kalau aku ada story,,nanti aku cerita lagi okayy ? daa-daa aku nk siap-siap pergi kerja ni...

sebelum tuu,,dengar pantun dua kerat dari aku dulu..okayy ?  *nk tak nk,,dengar (baca) jelaa* hahaa :)

Pergi Kedai Beli Maggi,,
Ada Masa Nanti Aku Tulis Lag... hehee

Peace, No War,,
Takde Pitih, Gadai Seluar... hahaa



p/s : tunggu jelaa LC aku keluar dari kedai nanti...hahaa :)  assalamualaikum (!)

No comments:

Post a Comment