Sunday, 12 February 2012

Susaaahkaaan ??

Assalamualaikum : O

Susaah apa niii ? korang mesti tak fahamkan ? hahaaa 




aku nak ceritaa siket pasaaal betapa Susahnya nak Menjaga hati orang nii...bilaa korang nk jagaa hati seseorang tuu, korang rasaa korang akan buat tak apa yang orang tu tak sukaa ? mesti laa tak kaaan, so korang mesti mengalah untuk menjaga hati dia. Tapi korang rasa kan, diorang pernah perasaan tak yang korang nii mengalah sbb nak jaga hati diorang ? mesti laa tak kaan sbb diorang da biasa dapat apa yang diorang nak. Nanti kalau kitaa tak kasi apa yang diorang nak mulaa laa tarik muka laa, tak bertegur laa..macam budak budak kaan ? ==" tapi diorang selambee jee kalau kita tak dapat apa yang kita naaak. Susaa kalau dapat kawan yang pentingkan diri nii. Susaa kalau dapat kawan yang nak ikot kemahuan dia jee. Susaaa dapat kawan yang MESTI SENTIASA DAPAT APA YANG DIA NAK. Susaaahkaan ? kalau korang mengalami situasi mcm ni, apa korang akan buat ??
Abes tuu macam mana dengan Kehendak korang ? pernah kawan korang fikir pasal nak jaga hati korang ? pernah tak korang dapat apa yang korang naaak ? so kat sinii kita da bole nampak betapa susahnya nk jagaa hati orang lain kalau orang lain pon tak pernah nak jaga hati kitaa. Aku sendiri da rasaa semuaa tuu. Korang nak tau rasa dia macam manaa ? Rasaa dia PEDIH kat Hatii nii even ko lelaki pon. Korang akan rasa disisihkan. Bila korang diperlukan, diorang cari korang, tapi bila diorang da dapat apa yang diorang nak, diorang tinggalkan korang macam tu jee ? adil ke macam tuu ? maaf kataa tetapi DUNIA ini memang tidak adil. Kita kene anggap semua itu sebagai Dugaan dan Cabaran kat dalam Dunia ini. "Ya Allah Ya Tuhanku, Kau kuatkan lah Hati hambaMu yang tidak berdaya ini supaya dapat menempuh hari-hari akan datang dengan SABAR agar aku tidak menyakiti hati kawan-kawanku dengan kerana aku hanya Mengalah dengan cara hidup kawan-kawanku di Dunia ini. Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim, aku bermohon kepadaMu Ya Allah agar Engkau dapat membuka pintu hati kawan-kawanku supaya mereka dapat melihat Kesabaranku dalam perhubungan kami Ya Allah. Rabbana Atiiinaa Fiddunya Hassanah Wafil'ahirotih Hassanah Wakinaa Azaabannar. Wassalallah Hu'alah Alihiii Wasohbihi Wasallam. Walhamdulillah Hirobbil'alamin. Amiiiin ~~

Credit to Semua pembaca. Hargailah rakan-rakan anda sekarang supaya mereka kekal dengan anda hingga ke akhir hayat.

*tak mention siapa-siapaa. Siapa yang Terasa saya Minta Maaf Sangat Sangat. Segala nukilan di atas ikhlas dari hati saya dan juga pendapat saya. Saya tak mahu korang semua rasa apa yang saya rasa sekarang. So Jaga Kawan Korang Baik Baik eaa. Jangan Pernah Sakiti Hati Mereka Baik Dengan Cara Kiasan Atau Terus. Assalamualaikum :) 


1 comment:

  1. Credit tu Persahabatan di Seluruh DUNIA. Tak Kira Lelaki Mahupun Perempuan. "Setiap Persahabatan Ada Dugaan" Asyraf .

    ReplyDelete